8. 9. 2008

Taxidermia

Návšťeva včerajšej výstavy bola viac ako podnetná. Nielen, že riešime, ako vyrobiť nástenné magnetky na naše súkromné "obrazy", ale napr. mne ide hlavou taxidermia. Taxidermia je slovo, ktoré môžeme preložiť do bežnej slovnej zásoby ako preparovanie, vyprávanie. Zvierat. Včerajší exponát (vďaka kvalite mobilu nieje možné určiť ani autora ani dielo), ktorý pozostával zo steny posiatej zadnými partiami zvieratiek, vo mne vyvolal mnohé spomienky na listovanie internetom, kde sa toto umenie vypchávať pretransformovalo do novej podoby a má značnú obľubu medzi kategóriou umelcov "šokovačov".

Zo včerajšej výstavy (ak poznáte autora, dajte mi prosím vedieť)


Keď som zadala zmieňované slovíčko do vyhľadávania na Flickri, vyhodilo mi to celkom slušné množstvo fotografií. Nedávno som videla aj dielko od M. Cattelana


A ako bodku za týmto "cirkusom" mi nedovolí nepripomenúť film maďarskej produkcie - Taxidermia. Po prečítaní 120 dní sodomy som si myslela, že ma už nezaskočí nič. Mýlila som sa. Film neodporúčam ľuďom so slabším žalúdkom.


www.mauriziocattelan.org
www.imdb.com
flickr.com

Žiadne komentáre: