21. 10. 2008

Moffom 08 - Z premietačskej kabíny

Filmové festivaly mám rada. V poslednej dobe možno omnoho radšej, ako tie hudobné. Majú svoju atmosféru a po pár dňoch stretávania sa s tými istými ľudmi v rôznych kinách človek dostane akýsi pocit, že niekam patrí. Na pár dní sa stáva návštevníkom, šedou eminenciou vlastných pocitov a vlastného sveta.

Tohtoročný Moffom, filmový festival v Prahe, zameraný na snímky súvisiace s hudbou a tancom, som strávila na opačnej strane. Vlastne to bol už druhý rok, čo som pracovala ako jeden človek z organizačného tímu. Áno, mala som visačku "staff" a nechýbala ani nejaká tá funkcia označená na konci známym "manažér". Moffom trval týždeň a za ten týždeň som bola v kine Světozor zodpovedná za chod veľkého sálu.

Táto práca ma naozaj bavila. Ikeď bolo by nefér nepriznať, že boli aj chvíle, kedy som rátala minúty a diskutovala s premietačom, že by bolo skvelé už byť doma v posteli. Inak, hlavný premietač v tomto kine je naozaj skvelý chlapík. Celé dni, čo sme tam boli spolu zavretí sme "prekecali" o jeho zážitkoch z mladosti a skúsenostiach z akcií. A bolo o čom hovoriť! Aj ostatok osadenstva a personálu Světozoru je veľmi milý a priateľský. Keď bolo treba, vždy pomohli a podporili. A keď bolo treba len tak prečkať pol hodinku k záverečným titulkom, skvele sa nám sedelo na schodoch, alebo v zmieňovanej kabíne premietača. Aj zo strany Moffom "velitelstva" bolo všetko absolútne skvelé, až sa tomu nechcelo veriť : ). Uvoľnená priateľská atmosféra, za ktorú som naozaj veľmi vdačná.

Ak by som sa mala vyjadriť k tomu, čo sa premietalo na striebornom, budem sa opakovať a možno mi nebudete veriť, ale aj výber filmov sa mi z veľkej miery páčil. Až na zopár snímkov ako boli napr. Sonic Youth - Sleepin Nights Awake, Joy Divishion a Ostpank. Ale to bolo predovšetkým preto, že nemám práve blízko k hudbe týchto skupín. Heima - A film by Sigur Ros sa mi tiež nijak špeciálne na začiatku nepáčil, no musím priznať, že ak by som bola aj ja tam, niekde v severných krajinách na koncerte konanom na lúke s pozadím hôr a lesov, asi by som sa rozplakala dojatím.

K videniu (u mna v sále, kedže som nemala čas chodiť na iné predstavenia) boli skvelé snímky:
- Havana Hip Hop Undergroud, ktorého posledná skladba mi stále znie v ušiach ako nejaký loop
- Beautiful Dreamer - Brian Wilson and The story of Smile, ktorý ma príjemne prekvapil a pozrela som si ho aj druhý krát
- Planet B-Boy, dokument o súťaži a životoch B-Boyov z celého sveta. PS: asi si ho obstarám na DVD : )
- Anvil, cez ktorý som sa neustále smiala a bol to asi ten najsympatickejší dokument, aký som v poslednej dobe videla
- Laya Projekt, ktorého som sa stala novým fanúšikom, lebo je výborný!
- Falco, natočený skvelý film o živote kontroverzného umelca, opilca a mucha. Hrdina nebol vôbec sympatický, skôr to bol proste d---l, no príbeh bol skvelo spracovaný

No a mnoho ďalších snímkov, filmov a dokumentov. Skutočne bolo na čo pozetrať. Ešte doplním, že výtazním snímkom diváckeho hlasovania sa stal film Gogol Bordelo - Non stop.



Dobrý večer dámi a páni. Vítam Vás na festivale Moffom. Music on film, film on music. Teraz uvidíme... Vypnite si prosím vaše mobilné telefóny a užite si film!

www.moffom.cz

Žiadne komentáre: