12. 10. 2008

Rozhovor s Alicou Gurínovou

L: Môžem ťa poprosiť, aké je tvojé celé meno?
A: Alica Gurínová

L: Od čoho si sa odtrhla, aby si nám odpovedala na zopár otázok?
A: Od písania námetu na další film a bicyklovania po belgických uličkách :)

L: Na Slovensku si známa predovšetkým ako animátorka. Tento odbor študuješ aj na vysokej škole. Popri tom sa venujše maľovaniu, grafickej práci, ilustáciám a fotografii. Vyskúšala si si aj svoje organizačné schopnosti na prvom festivale animovanej tvorby Fest Anča. Zabudla som na niečo?
A: To znie strašidelne :) Známa animátorka určite niesom.

L: Máš popri tom všetkom čas aj na nejaké hobby?
A: Toto všetko je moje hobby, ale ak máš na mysli robenie brušákov zo Zorou Czoborovou, tak to radšej občas snowboarding, wakeboarding a milujem jazdu na bicykli.

L: Čo ma ale zaujíma, venuješ sa aj dizajnu. Konkrétne dizajnu oblečenia. Sú tvoje výtvory združené pod nejakou značkou?
A: aliceDesign, www.alicagurinova.sk

L: Tričká a brošne. Aké motívy využívaš a ako vznikajú?
A: Motívy sú rôzne, nezameriavam sa na nejaký štýl, skôr by som povedala, že sa vyhýbam typografii, ale kto vie.... Vznikajú ručne alebo v počítači a následne celý sieťotlačiarsky postup. Robím to po domácky, v pivnici mám svoj kútik.

L: Takže žiadna strojová výroba, všetko si robíš sama ručne, každý jeden kus? Ako prebieha taká výroba?
A: Hej, každý jeden kus prejde mojimi rukami:) Výroba prebieha klasicky ako každá sieťotlač, motív si osvietiš na sito, vyšpricuješ silným prúdom vody, necháš uschnúť, zoberieš stierku, farby a tlačíš ;)

L: Ako si sa vlastne dostala od animátorstva k farbám a textilu?
A: Vlastne to bolo trochu naopak, keď som začala maľovať, nemala som ani poòatia, co je animácia, samozrejme ak nepočítame detské seriály, mimochodom asi najviac ma ovplyvnil sused Závisť z Miazgovcov:)
Jedného dòa prišla túžba maľovať nielen na papier a sadrokarton, pridaj k tomu rok, pár pokazených tričiek, pár dobrých rád od kamošov a je na svete sieťotlač. Spočiatku som robila veci len pre seba zo zábavy, no ľudia sa začali vypytovať, tak prečo nie :)

L: Quo vadis? (čo sa dizajnu tričiek a spol. týka)
A: Tričká sa predávajú zatial v Prahe, niečo to aj na Slovensku a v Brusely čoskoro. Zatial to nechávam plávať, kedže som mimo Slovenska nemám tu svoj ateliér ani nástroje. Ale chystám sa žiť v Austrálii, takže naozaj neodpoviem, nechám si pre seba :)))))

L: No a prezradíš aj kde konkrétne by sa dali tvoje tričká kúpiť? Prípadne nejaký online obchod?
A: Mám pár vecí v Novom meste. Žial na Slovensku je tažšie nájsť obchody, do ktorých by sa moje veci hodili a aj predali, takže večšina je v Čechách v Prahe.

Obchody:
www.parazit.cz/blog
basmatee.cz

L: A posledná otázka, kedy si bola naposledy naozaj šťastná a prečo?
A: :) to čo je za otázka. Asi tak pred 3 hodinam, keď začalo pršať a dostali sme za úlohu voziť sa hodinu v električke po Gente a skicovať ľudí:)

L: Ďakujem
A: Aj ja:)



Ja ešte dodávam, že viac sa dozviete na stránke www.alicagurinova.sk a www.myspace.com/alicagurinova
urbanprojekt.blogspot.com/2008/09/alica-gurinova

Žiadne komentáre: