16. 11. 2008

Afrodita Čereňany

Po dlhej dobe sa nám opäť podarilo dohodnúť sa a navštíviť spoločne naozaj skvelú reštauráciu. Išlo o kaštiel v dedine Čereňany, nedaleko Partizánskeho. Majiteľovi reštaurácie, spojenej s malým hotelom, sa podarilo budovu a areál prerobiť na naozaj okúzľujúce miesto. Vzhľadom na to, že hlavným programom večera bola husacina, zvolili sme možnosť salónika-pivnice, ktorý bol zároveň spojený aj s veľmi bohatou vinotékou. Osadenstvo bolo rozdelené na akési dva tábory. Prvý dostal spomínanú husacinu a druhá, menšia časť, zvolila menu podľa výberu šéfkuchára.



Začiatok bol spoločný, predjedlo - pečienka s hľuzovkami, jablkami a omáčkou boli pre mňa nezabudnuteľnou lahôdkou a už predom môžem prezradiť, že pre mna osobne najchutnejším chodom večera.



Následne sa menu rozdelilo. My, "nehusací" sme pokračovali ďalším chodom. Jednoduchým mäsom plneným hubami, dvomi omáčkami, ochutenou ryžou a syrovou chrustou. Rada by som uviedla presné zloženie, no bohužial mi nieje známe a bude musieť postačiť fotodokumentácia : ).

Nasledoval rybý chod, tagliatele, steak z lososa a naozaj vynikajúce plnené krevety. Tou dobou už "husacím" priniesli dve misy nádherne voňajúceho, čerstvo upečeného vtáctva s lokšami a nechýbala údajne najlepšia kapusta akú kedy jedli.



Nasledoval ďalší chod, dva steaky v hubovej omáčke a pečený zemiak.



Keď obe skupiny dojedli, nasledoval posledný chod večera, opäť spoločný. Dezert. Pozostával s vanilkovej zmrzliny, čokoládového koláčiku so silnou rumovou arómou a koláčikom, kotrý upiekla manželka majiteľa osobne.



Po celý večer sa nám venoval vždy minimálne jeden čašník. Skvelý servis, viac ako slušné vychovanie a spôsoby. Až mi bolo lúto, že osadenstvo prišlo v rifliach a tričkách, až na minimum výnimiek potvrdzujúcich pravidlo. Počas celého večera sa priebežne chodil pozerať na našu spokojnosť aj sám majiteľ reštaurácie, pán Filo. Bol neuveritelne milý a priatelský a ako je vidno i na fotografii, v pravidelných intervaloch nám nalieval slivovicu.



Najedení a spokoní sme si zrazu uvedomili, že už je polnoc a boli sme pozvaní na horné poschodie na kávu a koňak. Podarilo sa nám teda vidieť i veľmi pekne upravené hlavné poschodie reštaurácie. Ochotní personál a pán Filo sa nám venovali aj tam a dokonca si s nami pripili aj kuchári. Pri odchode nás obdarovali pamätnou mincou s motívom Čereňanského kaštiela, čo je naozaj krásny zvyk.

Aby som neustále len nechválila, bola som asi jedniným jemne nespokojným členom výpravy, pretože som za tak drahú večeru naozaj očakávala niečo invenčnejšie ako tradične chutiacu kuchyňu, ktorá bola len lepšie servírovaná. Inak povedané, mala som príliš veľké očakávania a odchádzala nesýta a trochu namrzelá zo sklamania. Kedže sa nik iný nesťažoval, dá sa moje hodnotenie pravdepodobne ignorovať.

Celkovo hodnotíme reštauráciu Afrodita v Čereňanoch veľmi pozitívne, teda až na mňa, ja mám zmiešané pocity : ).

www.restauraciaafrodita.sk
Flickr - Afrodita - Miroslav Hudák

Žiadne komentáre: