6. 2. 2010

Ako sa odsťahovať

Opäť a zasa sa sťahujem. Respektíve, práve som vybalila poslednú tašku. Keď tak nad tým uvažujem, byt a zariadenie sťahujem približne každý rok, maximálne dva. Za ten čas sa zo mňa stal celkom že profesionál! Prispela k tomu i škola balenia z práce, kde som si zdokonalila skúsenosti s Ikea taškami a vyššou formou hry Tetris v praxi. 

Obrázok od P.M.


V práci to je iné, vždy vytvoríme pojazdný festival, ktorý naozaj cestuje napr. celé leto. Od kancelárie, cez catering, až po hŕby toaletného papieru a toi toi búdok. Ale spať k sťahovaniu domácnosti. 

Potrebujete urobiť malý nákup. Vrecia na smeti, tých potrebujete naozaj veľa. Odporúčam jedny hrubé, čo najväčšie a jedny so sťahovacou šnúrkou. Oboje treba využiť podľa fantázie, prevažne na oblečenie, posteľné prádlo a veci, ktoré sa prakticky nedajú obiť.
Ak prenášate nábytok, ako ja, iste využijete streč fóliu. To je tá priesvitná, čo sa nepríjemne na seba lepí a mamina vám do nej balila desiatu, keď ste ešte chodili do školy. Predávajú ju v takých veľkých širokých rolkách. Skvelé na obalenie gauča, kúskov nábytku a sporáku.
Inak nábytok. To je samostatná kapitola, ktorá zaberie aj deň. V prípade, že máte Ikea nábytok, tak určite. “Urbanlegend” hovorí, že ak niečo od nich raz zložíte, už to nerozložíte a nemáte už vôbec žiadnu šancu z toho vytvoriť niečo iné ako búdku pre vtáčiky. Nieje to tak! Svedčia o tom moje “znovunarodené” skrine, komoda, veľká knižnica a stôl. Len neviem, prečo mi aj po tomto skladaní opäť zostalo v rukách zopár nevyužitých dielcov : ).



Balenie hlavne neberte nijak emotívne. Neriešte spomienky na veci a príbehy. Proste to zabaľte do novín a šup s tým do bedničky, či kartónovej škatule. Jediné, o čo sa pokúste je vytriedenie vecí, ktoré už naozaj nevyužijete. Myslím tým tie malé džínsy, do ktorých už aj tak nikdy neschudnete, vyťahané svetre, ktoré máte dojem, že niekedy využijete pri maľovaní a napr. hračky z Kinder vajec, ktoré sa vám vlastne ani nikdy nepáčili.

Ak sa sťahujete po rozchode, ako ja, základ je vziať si všetko čo je vaše. Čiže všetko, na čo si spomeniete, že ste kúpili vy. Napr. ja som svojmu ex po tomto uvedomení nenechala v kúpeľni okrem jeho deodorantu (ktorý som tiež kupovala vždy ja) a fénu takmer nič. Žiaden sentiment, možno dohoda ak išlo o spoločnú investíciu, ale uvedomte si, sú to vaše vložené peniaze a prací prášok, sprchové gély a tú hŕbu utierok určite využijete.



Balenie vecí vám zaberie deň, ak ste ten predošlý strávili rozkladaním nábytku a delením vecí na vaše a jeho/jej dnes je deň, kedy je nutné všetko “skompaktniť” na prenos. Zabudnite na použitie 30 kusov Tesco igelitiek! Uvedomte si, že tie by ste prenášali na 6 krát. Takto ich nahádžte bez zľutovania do vreca na odpadky. Dôležité upozornenie - aby nedošlo k zámene za smeti, je dobré si vrecia označovať nápismi. Postačí na to maliarska páska (tá biela) a fixka.

Je čas zavolať pomoc. Ak nemáte vlastné auto a ste žena, ako ja, sama to proste nedáte. Zmierte sa s tým čím skôr, akokoľvek emancipovaná ste. Kamaráti s vozidlami rôznych rozmerov iste radi pomôžu a na nábytok si zožeňte seriózne veľké auto a sťahovákov. Iba ak by ste vážne chceli byť kruté a ukecávať priateľov, aby váš neforemný gauč hodinu znášali dole štyrmi poschodiami.



Takže rýchla rekapitulácia. Základom sťahovania sú vrecia na odpadky, niekoľko Ikea tašiek, prepravky/škatule, strečová fólia, lepiaca páska, orezávač, telefónne čísla na kamarátov a sťahovačov, peniaze a približne dve flaše vína.
Časovo to ide v akútnych prípadoch aj za deň (ak sa sťahujete v neuveriteľnom “nasratí” na toho idiota). V prípadoch jemného MFP a nahnevania na ex, ako ja, sa to aj s nájdením si nového bytu, obhliadkami a vybavovaním môže natiahnuť aj na mesiac. V ideálnom prípade aj s vybalením to pohodlne viete zvládnuť aj za štyri dni. Hlavné je vypadnúť čím skôr. To bola moja chyba. Zbytočné mrhanie časom zostávať v starom byte.

Nech už je teda dôvod akýkoľvek, nebojte sa a choďte do toho. Zariaďovanie nového bytu vám urobí náladu a aspoň si konečne upracete ten bordel, čo máte v skriniach : ).

4 komentáre:

muf povedal(a)...

Vyborne, kedze ma to coskoro caka tak vazne ocenujem tento clanok. A hlavne tu rada s Ikea taskami - toto ma fakt nenapadlo.
Takze v blizkej dobe, hor sa do Ikea

Laila povedal(a)...

Tasky od nich su super, lebo su pomerne prisposobive potrebam natlacenia do auta. Ideal si urobit zakald s tazsimi vecami a potom to uz len vyplnat "formovatelnymi" dalsimi kusmi. To s prepravkami neurobis. Tie su fajn na porcelan a spol.

Tych tasiek mi zostalo pomerne vela. Myslela som si, ze ich dam este ex, nech si poberie veci, ale nejak nejavil zaujem.. asi ma dalsie svoje

muf povedal(a)...

uz som o tomto blogu kecal zo Skerou, a tiez povedala ze tie tasky su skvele a ze ich ma doma mrte. A kedze ich nepotrebuje tak dostanem zasobu.

Nastastie mam este 2 mesiace do stahovania, ale vobec sa na to netesim:(

Laila povedal(a)...

Vobec z toho nemaj stres, vazne je to v pohode. Hlavne moc neries a hadz veci do tasiek, vries a skatul. V novom byte to uz vytriedies